خرسندیم از اینکه می توانیم با افتخار به عنوان شریک تبلیغات و بازاریابی شما در فضای دیجیتال نیازهایتان را تامین کنیم. تیم دیجیت با درک درست نیازهای شما، آنالیز بازار هدف و رقبا، تدوین استراتژی مناسب، برنامه ریزی صحیح رسانه ها و تحلیل مداوم عملکرد، کمپین هایی با پیام های تاثیرگذار و اثربخشی بالا برای کسب و کار تان ارائه و به افزایش آگاهی و محبوبیت برند شما کمک می کند.

about
آیا اطمینان دارید که به شبکه های اجتماعی نیازی ندارید؟

آیا اطمینان دارید که به شبکه های اجتماعی نیازی ندارید؟

  • 1397-06-21

آیا در کسب و کاری که راه انداخته اید به شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آن نیازی ندارید؟ اطمینان دارید؟ در این مقاله به 6 مورد از شایع ترین دلایل عدم نیازِ یک کسب و کار برای عضویت در شبکه های اجتماعی اشاره شده است:

1- مشتریان ما از قبل شناخته شده اند.

2- ترجیح می دهیم به طور شخصی با مشتریان خود صحبت کنیم.

3- ما به مشتریان جدید نیازی نداریم.

4- مشتریان فقط از طریق اینترنت شکایت می کنند.

5- مشتریان ما آنلاین نیستند.

6- ترجیح می دهیم در مجلات یا تلویزیون تبلیغ کنیم.

برای برخی از کسب و کارها، بله، ممکن است دلایل بالا تا حدی صحت داشته باشد، اما در بیشتر موارد به خصوص برای شروع به کار و یا شرکت های کوچک و متوسط، امروزه حضور در شبکه های اجتماعی ضروری به نظر می رسد و باید نقش مهمی را در استراتژی بازاریابی شما ایفا کند.

اگر شما هم چنین تصور می کنید که حتی یکی از شش مورد ذکر شده درباره کسب و کار شما صدق می کند، ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید هیچ گونه دلیلی برای اجتناب از عضویت در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

 

1- مشتریان ما از قبل شناخته شده اند

شما ممکن است مشتریان خود را بشناسید اما این شناخت شما چقدر واقعی است و آیا می دانید که چه زمانی ممکن است نظراتشان تغییر کند؟ آیا می دانستید که در حال حاضر عده زیادی از آنها همه  خریدهای خود را آنلاین انجام می دهند؟ آیا می دانستید که اکنون شرکتی در حال تولید محصولاتی مانند شماست و از طریق شبکه های اجتماعی کالای خود را تبلیغ می کند و مشتریان شما با دیدن آن تبلیغات نظرشان جلب شده و به سمت آن گرایش یافته اند؟

باید بدانید که اگر چنین تغییراتی را برای مشتریان خود ایجاد نکنید، گرچه شناخت خوبی هم از آن ها داشته باشید اما آنها دیگر مشتریان طولانی مدت شما نخواهند بود. در واقع شبکه های اجتماعی راهی عالی برای دانستن این است که مشتریان شما اکنون چه کاری انجام می دهند و زمانی که آنها از شما خرید نمی کنند به شما اجازه می دهد تا به آن ها یادآوری کنید تا هر زمانی که آن ها به شما نیاز داشته باشند، در اینجا حضور دارید.

 

2- ترجیح می دهیم به طور شخصی با مشتریان خود صحبت کنیم

صحبت کردن به صورت رو در رو یا چهره به چهره همواره موثرترین روش برقراری ارتباط است و خواهد بود. اما اگر مشتریان شما فقط یک سوال سریع داشته باشند و اگر آنها بتوانند به صفحات اجتماعی شما بروند و پاسخ سوال خود را به سرعت دریافت کنند، ساده تر نمی شود تا اینکه به صورت حضوری نزد شما بیایند؟ و آیا به این صورت در زمان و هزینه آن ها و شما صرفه جویی نمی شود؟ قطعا همین طور است.

 

3- ما به مشتریان جدید نیازی نداریم

شاید شما در حال حاضر به مشتریان جدیدی نیاز نداشته باشید. اکنون موقعیت بسیار خوبی دارید، اما اگر مشتریان فعلی شما تصمیم بگیرند که به سراغ یک کسب و کار جدید شبیه شما بروند، آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ بهتر است تا دیر نشده روش خود را تغییر دهید و ارتباط تان را با مخاطبان خود از طریق شبکه های اجتماعی حفظ کنید. سعی کنید اعتماد و وفاداری خود را به آن ها ثابت کنید و همیشه به آن ها یادآور شوید که زندگی آن ها بدون داشتن محصولات شما دیگر این زندگی فعلی نخواهد بود.

 

4- مشتریان فقط از طریق اینترنت شکایت می کنند

بسیاری از مشتریان دوست دارند به صورت آنلاین شکایت کنند. درست است و متاسفانه واقعیت زندگی است. اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید از این اتفاق به نفع خود استفاده کنید. برای مثال در شرایطی که اشکالی به وجود می آید و یک مشتری شکایت می کند، از این فرصت استفاده کنید و نشان دهید که اگر در جایی اشتباهی رخ داده، اما شما کاملا حواستان جمع است، مراقبید و تمایل دارید تا همه چیز را درست کنید.

 

5- مشتریان ما آنلاین نیستند

آیا شما مطمئن هستید؟ همانطور که پیش تر ذکر شد، ممکن است این موضوع در مورد برخی مشاغل انتخابی صادق باشد اما برای بیشتر کسب و کارها مشتریان شما آنلاین هستند. در واقع می توان گفت شبکه های اجتماعی باعث می شود تا از راه های جدیدی مشتریان به سمت شما جذب شوند که در مقایسه با تبلیغات آفلاین، هزینه آن هم بسیار کمتر خواهد بود.

 

6- ترجیح می دهیم در مجلات یا تلویزیون تبلیغ کنیم

تبلیغات در تلویزیون یا مجلات، ممکن است اولویت شما باشد اما بهترین راه برای رسیدن به مشتریان چه می تواند باشد؟ اگر مشتریان شما جوان هستند (16 تا 25 سال)، باید بدانید که آن ها بیشتر وقت خود را صرف استفاده از تلفن همراه خود می کنند و کمتر به تماشای تلویزیون یا خواندن مجلات می پردازند.

البته هدف ما این نیست که اصلا در تلویزیون و مجلات تبلیغات نکنید، اما پیش از آنکه همه بودجه بازاریابی خود را صرف آگهی ای کنید که هرگز دیده نخواهد شد، ابتدا باید بدانید که مخاطب شما در کجا قرار دارد. در واقع شبکه های اجتماعی به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد تا محصولات خود را برای مخاطبانی بسیار خاص نشان دهند و این در حالی است که هزینه های آن ها در مقایسه با تبلیغ در تلویزیون یا چاپ آن ها به حداقل می رسد.

پس می توان این طور نتیجه گرفت که عضویت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک، واقعا ضروری است. همچنین باید بدانید که این فقط در ابتدای مسیر و برای جذب مخاطب نیست بلکه باید آن را به عنوان راهی اصلی در نظر گرفت. پس فرصت را از دست ندهید و از این ابزار مهم بازریابی استفاده کنید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به دیجیت است.
آغاز داستان موفقیت های شما در کنار دیجیت

دیجیت در زمینه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند و تشنه آن است که همواره با تجربه های جدید و راهکارهای مبتنی بر فضای دیجیتال به توسعه برند و افزایش فروش تان کمک کند. در عصر دیجیتال ایستادگی در فضای رقابتی کار چندان آسانی نیست. برندها و کسب و کارهای در حال رشد با عملکرد نادرست به سرعت در دریای رقبای خود غرق می شوند و به این شکل اهداف و ارزش های آن ها در فصای دیجیتال از دست می رود.

اما نگران نباشید دیجیت اینجاست تا برتری شما را تضمین کند، خرسندیم از اینکه می توانیم با افتخار به عنوان شریک تبلیغات و بازاریابی شما در فضای دیجیتال نیازهایتان را تامین کنیم. تیم دیجیت با درک درست نیازهای شما، آنالیز بازار هدف و رقبا، تدوین استراتژی مناسب، برنامه ریزی صحیح رسانه ها و تحلیل مداوم عملکرد، کمپین هایی با پیام های تاثیرگذار و اثربخشی بالا برای کسب و کار تان ارائه و به افزایش آگاهی و محبوبیت برند شما کمک می کند.

اطلاعات تماس تان را وارد کنید

چه ساعتی تماس بگیریم